Kosmētikas preču fotografēšana

Kosmētikas preču fotografēšana
Kosmētikas un parfimērijas produktu fotosesijas

Kosmētikas preču fotografēšana. Ikdienā ir tik ļoti pierasts redzēt dažādas bildes gan veikalu skatlogos, tirdzniecības centros gan lielas reklāmas fotogrāfijas uz ēku sienām. Gandrīz katrs saņem pastkastītē dažādu veikalu preču katalogus un reklāmas bukletus. Taču tikai retais aizdomājas, ka aiz visa tā “stāv” cilvēks, fotogrāfs, kas ir šīs bildes uzņēmis. Izņēmums nav arī kosmētikas un parfimērijas preces. Latvijas uzņēmēji labprāt uzsāk veidot kosmētikas līdzekļus un pēdējo 5-10 gadu laikā gaismā nākuši vairāki jauni uzņēmumi ar interesantiem kosmētikas produktiem. Man personīgi ir bijis tas gods fotografēt vairāku Latvijas ražotāju kosmētikas preces kā arī vienu no senākā, atpazīstamākā Latvijas kosmētikas ražošanas uzņēmuma Dzintars produkciju.

Kā fotografēt produktus?

Svarīgi ir zināt, ko vēlaties iegūt gala rezultātā, lai Jums būtu kāda vīzija vai sapratne vai tas būs vienkārši produkts uz balta, izolēta fona lietošanai mājas lapā vai katalogā. Varbūt Jūs vēlaties redzēt savas preces kādās radošākās fotogrāfijās, kas efektīvi pievērsīs cilvēku uzmanību? Komerciālais foto paver dažādas iespējas. Nepieciešams tikai uzsākt komunicēšanu ar fotogrāfu un kopā atradīsiet labāko risinājumu. Pilnīgi pretēja situācija ir, ja Jūs jau skaidri ziniet, ko vēlaties iegūt. Tad atliek tikai pēc iespējas detalizēti aprakstīt savu produktu, preču skaitu, kas būs jāfotografē, informēt par termiņu kādā vēlētos saņemt bildes,  ja ir kāds bilžu paraugs, tad būtu labi atsūtīt arī to. Tas viss palīdzēs darba procesā un pareizāk novērtēt darba apjomu, uzdevumu un noteikt fotografēšanas cenu.

Kosmētikas preču fotografēšana – produktu atlase.

Tad, kad ir zināms darba uzdevums, pati svarīgākā lieta ar ko viss turpinās ir produktu izvēle priekš foto sesijas. Iespējams, ka daudzi cilvēki nemaz neaizdomājās par to, ka vieni un tie paši produkti var izskatīties dažādi un būt atšķirīgā vizuālā stāvoklī. Piemēram, šķības vai bojātas etiķetes, saskrāpētas vai šķības pudelītes un ar tamlīdzīgiem defektiem. Tāpēc ļoti svarīgi ir pirms nodot kosmētikas vai parfimērijas preces produktu fotogrāfam, rūpīgi izvēlēties labākos no Jums pieejamajiem. Tas aiztaupīs gan patērētu laiku fotografēšanā, gan palīdzes ietaupīt uz bilžu apstrādes rēķina, jo būs jāveic mazāk labojumu safotografētajās produktu fotogrāfijās.

Produktu sagatavošana kosmētikas preču fotografēšana.

Kad kosmētikas preces ir atlasītas var pāriet pie nākamā etapa – preču sagatavošanu fotografēšanai. Pirms fotografēšanas vēlams katru pudelīti, iepakojumu rūpīgi attīrīt no putekļiem ar kādu antistatisku drānu vai saspiestu gaisu. To darot kā arī visas foto sesijas garumā noderīgi būtu lietot cimdus, lai uz kosmētikas preču iepakojumiem nepaliktu pirkstu nospiedumi. Ja ir jāfotografē atvērti kosmētikas produkti – tādi kā krēms, tad vēlams ir fotogrāfam iedot papildus preces iepakojumu gadījumā, ja būs nepieciešams iepildīt vairāk krēma traukā, labākam izskatam. Tā pat arī lūpu krāsas mēdz būt šķības un ar dažādiem defektiem. Tādēļ, ja nav bijis laiks to visu pārbaudīt, vēlams ir iedot vairākus vienādus iepakojumus, lai varētu pēc tam izvēlēties fotografēšanai to, kas būs labākā stāvoklī.

Fotografēšanas uzstādījuma izveidošana.
Bieži vien nākas sastapties ar pārsteigumu cilvēkos, kad tie uzzina, ka fotogrāfs darba veikšanai izmanto ne tikai foto kameru, bet ir arī nepieciešama vēl cita tehnika. Tie var būt kā 10 tā 100 kg dažādu statīvu, zibspuldžu un atstarotāju, kas ir vajadzīgi konkrēta uzdevuma izpildīšanai. Jo sarežģītāks produkts jo ilgāk notiek gaismu uzstādīšana un sagatavošanās foto sesijai.

Produktu fotografēšana.

Jo sarežģītāks produkts, jo ilgāk ir jāpiemeklē pareizs gaismu uzstādījums. Vissarežģītāk ir fotografēt caurspīdīgas preces vai preces kuru iepakojumiem ir kādi ļoti spīdīgi elementi vai uzraksti. Šādā gadījumā laba rezultāta iegūšanai reizēm būs jāpielieto vairāku bilžu montāža. Dažreiz ir “jāpacīnās” arī ar baltiem produktiem, kas ir jāfotografē uz balta fona, lai pietiekami izceltu preci un tas nesaplūstu ar fonu. Vislabāk reklāmas fotogrāfijas ir uzņemt tādā veidā, kad foto kamera ir savienota ar datoru un uzņemtās bildes uzreiz var aplūkot lielākā ekrānā vai pat uzreiz iestatīt kādus uzstādījumus, kas vēlāk palīdzēs ietaupīt laiku apstrādes procesā. Šādā veidā var efektīvāk veikt darbu un pēc fotografēšanas ir uzreiz skaidrs, kas ir iegūts. Paralēli tam visam var uzreiz arī veikt atlasi un atzīmēt bildes, kas tiks apstrādātas.

Kosmētikas preču fotografēšana
Kosmētikas produktu fotosesija

Preču foto apstrāde.

Kā jau var noprast, iespējami daudz ir jāizdara pirms produkta fotografēšanas, lai pēcapstrādē būtu mazāk darba. Kā pieredze rāda, lai cik rūpīgi nebūtu veikta sagatavošanās priekš kosmētikas preču fotografēšana, no kosmētikas preču bilžu pēcapstrādes tā pat neizvairīties. Mainās tikai ieguldāmā darba apjoms – vai tā būs pāris putekļu noņemšana un kontrasta pielabošana Laitrūmā (Adobe Lightroom) vai arī būs jāveic ļoti detalizēta apstrāde, dažādas manipulācijas un krāsu korekcija vai tamlīdzīgas lietas fotošopā (Adobe Photoshop).

Fotosesijas cena.

Fotostudijas Rīgā piedāvā visdažādākās cenas, jo produktu fotografēšanas sfēra ir ļoti sarežģīta un dārga pašizmaksas ziņā. Tā kā komerciālais foto ir foto ar kuriem tiks pelnīta nauda un domāts biznesa attīstībai, pareizo rezultātu sasniegšanai bieži vien risinājumi nav tie vienkāršākie un attiecīgi arī nav lētākie.

Kosmētikas preču fotografēšana cena ir atkarīga no daudziem faktoriem: vai produkts ir sarežģīts fotografēšanai kā kosmētikas produktu fotografēšana (spīdīgs, caurspīdīgs, sīkas detaļas u.c.), kāds ir fotografēšanas uzstādījums (vai ir nepieciešami papildus kādi rekvizīti), fotografējamo preču skaits – bieži vien vairāk būs lētāk (cena par bildi), ja uzstādījuma izveidošana aizņem vienādu laiku, vieta, kur jāfotografē – pie klienta, foto studijā vai kādā citā vietā, termiņš kurā jāveic fotografēšana un jānodod gatavās bildes – bieži vien klienti nesaprot kāpēc fotogrāfs nevar fotografēt nākamajā dienā pēc kontaktēšanās kā arī bildes nodot drīz vien pēc fotografēšanas.

Tas cik ātri fotogrāfs var uzsākt darbu pie Jūsu projekta ir atkarīgs no attiecīgā brīža noslogojuma. Ja šajā brīdī fotogrāfs strādā jau pie kādu projektu īstenošanas, tad visticamāk pievērsties nākamajam darbam tas varēs pēc vairākām dienām vai nedēļām, kad būs realizēts iepriekšējais darbs. Reizēm, ja ir kādi specifiski produkti ir nepieciešams īrēt fotostudiju, kas ir piemērotāka attiecīgajam darbam. Arī fotostudijas īrēšanas iespējas var ietekmēt darba izpildi. Produktu fotografēšanai nereti ir nepieciešama sevišķi pielāgota fotostudija ar specifisku aprīkojumu kā arī lielu produktu fotografēšanai var būt nepieciešama lielas fotostudijas īre, kuru nemaz nav tik daudz Latvijā.

Tā pat fotografēšanas cenu nosaka arī fotogrāfa pieredzes līmenis. Diezgan likumsakarīgi ir, ka profesionāls fotogrāfs, kas ir veltījis tūkstošiem stundu, lai iegūtu kādas iemaņas, maksās dārgāk nekā kāds fotogrāfs “hobijists” kam fotogrāfija nav profesija. Atšķirsies arī šo fotogrāfu tehnika, ko tas lieto darba izpildei, jo kvalitatīva darba izpildei nepieciešama ir laba foto tehnika. Šo visu ņemot vērā ir skaidrs, ka cenas var atšķirties visai dramatiski kā arī iegūtais gala rezultāts. Produktu fotografēšanas cena var būt kā pāris eiro par fotogrāfiju tā vairāki desmiti vai simti par fotogrāfiju, atkarībā no uzdevuma un vēlamā rezultāta.

Uzņemto fotogrāfiju nodošana klientam.

Pēc neskaitāmām darbībām beidzot ir pienācis laiks nodot fotogrāfijas klientam. Mans visiecienītākais veids ir bilžu pārsūtīšana caur kādu serveri internetā, bet tas var būt tik pat labi arī kā fotogrāfiju ierakstīšana kādā flash atmiņā vai ārējā cietajā diskā, atkarībā pēc vienošanās. Foto apstrāde var aizņemt ļoti dažādu laiku – sākot no pāris minūtēm, kas jāvelta vienai fotogrāfijai, beidzot ar vairākām stundām vai pat dienām.

Nobeigumā varu piebilst, lai cik daudz nerakstītu par kosmētikas preču fotografēšana, visu uzrakstīt tā pat nav iespējams. Manuprāt šī ir viena no sarežģītākajām un interesantākajām produktu kategorijām, kurā ir ļoti daudzveidīgas preces un attiecīgi arī risinājumi kā tās fotografēt.

Ja Jums ir nepieciešama produktu fotosesija kosmētikai – droši sazinieties ar mani spiežot uz pogas zemāk!

(Visited 177 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *