Reklāmas fotogrāfiju apstrāde. Līdzīgi kā laikos, kad fotogrāfi izmantoja savam darbam filmu kameras un pēc fotografēšanas attīstot filmiņas pavadīja stundām ilgu laiku laboratorijās, arī digitālo fotokameru bildes ir jāapstrādā. Atšķirība ir tajā, ka digitālās fotokameras ļauj uzreiz redzēt to, kas ir nofotografēts un līdz ar to var iztēloties aptuveno rezultātu. Iespējamo uzņemamo kadru skaitu neietekmē vairs filmiņas kadru daudzums, bet gan atmiņu kartes ietilpība. Lai cik laba vai profesionāla nebūtu kamera, tomēr, galējais rezultāts bieži vien mēdz būt diezgan tālu no sākotnējā kadra.
Bilžu pēcapstrādē ir iespējams veikt dažādas manipulācijas ar foto. Izveidot piesātinātākas krāsas, pastiprināt vai tieši pretēji – samazināt kontrastu fotogrāfijā, mainīt krāsu toņus, veikt asuma korekciju, izliekt un iztaisnot līnijas (piemēram, iztaisnot sienas mājai), izņemt liekus objektus no fotogrāfijas un daudz ko citu. Šī ir tikai neliela daļa no iespējām bilžu apstrādes programmās.
Bilžu apstrādes laiks ir atkarīgs no dažādiem faktoriem, kā piemēram nepieciešamās apstrādes sarežģītības, bilžu skaita, uzņemtās fotogrāfijas kvalitātes pirms apstrādes u.c. Tā kā cilvēki ir ļoti dažādi arī fotogrāfu strādāšanas stils, apstrādes iemaņas un ieguldāmā darba laiks mēdz ļoti atšķirties. Vienam fotogrāfam apstrāde var ilgt vienu dienu, bet citam mēnesi un vairāk. Viss atkarīgs no tā cik daudz pūļu un laika iegulda fotogrāfijas apstrādes procesā, cik rūpīgi apstrādā fotogrāfijas vai pievērš uzmanību detaļām un sīkumiem un protams arī tāds faktors kā fotogrāfa gaumes jautājums.
Ja ieskatāmies padziļinātāk produktu fotogrāfijā, tad bieži vien noteicošais ir klienta vēlmes. Fotogrāfs mēdz būt tikai izpildītājs un aiz paša ideālā kadra slēpjas ne tikai fotogrāfs, bet vēl daudzu cilvēku komanda, pasūtītājs, stilists, dizaineris, dažādi asistenti un citi cilvēki atkarībā no projekta vērienīguma. Reklāmas fotogrāfiju apstrāde ir interesanta lieta par ko varu minēt piemēru, kad reportāžas bilžu apstrādei var pietikt ar kontrasta korekciju, ko var paveikt ļoti ātri, tad produktu fotogrāfijām parasti tik viegli cauri netikt un bilžu apstrādes process var aizņemt daudz vairāk laika.
Vienas no visgrūtāk apstrādājamajām precēm ir juvelierizstrādājumi (skatīt bildi augstāk). Juvelierizstrādājumu apstrāde līdzinās gandrīz zīmēšanai, kur praktiski nepaliek neviena vieta, kas netiktu apstrādāta. Dēļ lielā pietuvinājuma ir redzama katra švīka uz juvelierizstrādājuma, ko nākas retušēt. Ja apstrādāts tiek gredzens ar akmeņiem, tad arī pašiem akmeņiem ir jāveltī diezgan liela uzmanība, lai tie izskatītos pircēja acīm pievilcīgi. Šī iemesla dēļ juvelierizstrādājumus nevar fotografēt jebkurš fotogrāfs (piemēram kāzu fotogrāfs), jo ir nepieciešamas lielas priekšzināšanas un iemaņas gan produktu fotografēšanā gan produktu fotogrāfiju pēcapstrādē.
Produktu fotogrāfiju galvenais mērķis ir parādīt attiecīgo objektu maksimāli labi un pievilcīgi pircēja, patērētāja acīm tādā veidā nopietni palielinot pārdošanas apjomus. Attiecīgi, lai reklāmas fotogrāfija būtu perfekta, nereti tā ir jāapstrādā ļoti rūpīgi – jānotīra visi putekļi, ja tādi ir, jāizveido patīkama gaismas un ēnu attiecība kā arī jānotušē kādi defekti, ja tādi ir un jāizceļ produkta labās īpašības.
Fotogrāfiju apstrādei populārākās apstrādes programmas ir Adobe Photoshop un Adobe Lightroom.
Viena no visbiežāk dzirdamajām frāzēm no cilvēkiem ir: “Fotošopā jau varēs uztaisīt to vai šito”. Patiesība ir tāda, ka ne visu var izdarīt fotošopā un daļa no lietām ko varētu – ir nevajadzīgi un nelietderīgi attiecībā pret ieguldāmo laiku. Kāpēc pavadīt stundām ilgi vai pat dienām pie datora, ja daudz ko var izplānot un izdarīt pirms fotografēšanas ieguldot mazliet vairāk laika organizēšanas procesā kā arī ietaupot savus līdzekļus. Otrs faktors ir, ka ne vienmēr klients saprot cik maksātu šāda veida apstrādes pakalpojums. Lai cik neticami būtu – pat fotošopā nav maģiskās “šedevra” podziņas, kas nospiežoties izdara visus brīnumus pati.
Vērienīga Reklāmas fotogrāfiju apstrāde aizņem ļoti ilgu laiku, bet laiks ir nauda kā jau mēs ļoti labi zinām. Attiecīgi bieži vien vēlamais nesaskan ar iespējamo finanšu jomā. Tas ir vēl viens labs iemesls pirms fotografēšanas izrunāt detaļas ar fotogrāfu.
Bilžu nodošana klientam.Vispopulārākais un izplatītākais bilžu nodošanas veids klientam ir izmantojot internetu. Ir dažādi serveri uz kuriem var augšupielādēt bildes pie kurām vēlāk sev ērtā laikā klients var piekļūt un lejuplādēt tās. Fotogrāfijas var arī tikt ierakstītas zibatmiņā vai lieliem projektiem – ārējā HDD.
Noskaidro par savu bilžu apstrādi spiežot uz pogas zemāk!