Priekšmetu fotografēšana, tās nozīme mārketingā
Varbūt iepriekš par to neesat aizdomājušies, bet produktu fotogrāfijas ir visur. Priekšmetu foto nozīme mārketingā reizēm liekas nenovērtēta. Foto ir it visur- ne tikai žurnālos un reklāmas baneros interneta vidē, bet arī Amazon, eBay un citās iepirkšanās lapās, veikalu skatlogos un pat restorānu ēdienkartēs.
E-komercija aug un attīstās, un aizvien vairāk cilvēku izmanto interneta veikalus to lietošanas ērtuma dēļ, kas piedāvā iegādāties preces, neizejot no mājām. Diemžēl joprojām daudzu tiešsaistes veikalu viena no lielākajām problēmām, par ko netiek pietiekami daudz domāts, ir priekšmetu fotografēšana un attēlu kvalitātes nozīme mārketingā.
Lai pārdotu preces internetā, ir nepieciešamas kvalitatīvas fotogrāfijas, jo tās ir, kas rada potenciālajam pircējam vienīgo priekšstatu par preci, kuru viņš meklē vai kuru varbūt pat nemeklē, bet nejauši ir pamanījis. Pētījumi pierāda, ka 99% no veiktajiem pirkumiem ir radušies emocionālās reakcijas iespaidā, nevis no patiesās vajadzības. Tieši redzētā priekšmeta fotogrāfija ir piesaistījusi uzmanību, ļāvusi vaļu iztēlei par tās pielietojumu un rezultātā veicinājusi reakciju to iegādāties. Cilvēki pērk produktus un dažādas lietas, pamatojoties uz sajūtām, kādas viņiem sniedz konkrētā prece, kas ir piesaistījusi uzmanību. Tieši tādēļ, lai pārdošana būtu veiksmīga, uzņēmumiem ir vērts ieguldīt vairāk līdzekļu profesionāla fotogrāfa nolīgšanai, kurš specializējas uz priekšmetu fotografēšana vai ēdienu fotografēšanu atkarībā no nozares kurā darbojieties un spēj šos attēlus iedzīvināt ar pareizu apgaismojumu un krāsām, lai potenciālais pircējs tos pamanītu un vēlētos šīs preces iegādāties.
Šādas profesionālas reklāmas fotosesijas ir vērtīgs ieguldījums. Priekšmetu fotografēšana palielinās potenciālo pircēju skaitu un līdz ar to arī pārdošanas apjomu.
Bieži vien tiek zaudēti potenciālie pircēji pārāk mazu vai nepietiekama skaita priekšmeta vai produkta attēlu dēļ. Ja klients nevarēs kārtīgi aplūkot preci liela izmēra attēlos no dažādām pusēm, tad viņš šo preci visticamāk var neiegādāties. Bieži vien, viens mazs, izplūdis, blāvu krāsu attēls vai telefonbilde nespēs pārliecināt, ka ir vērts veikt pirkumu, jo pircējs nebūs pārliecināts, vai šī prece ir kvalitatīva un tieši tā arī izskatīties, kad tā tiks saņemta.
Mazi un blāvi attēli neraisa uzticību. Un šādu attēlu izmantošana arī neliecina, ka uzņēmums ir profesionāls. Kosmētika, apģērbi un apavi, dažādas interjera vai sadzīves preces, ēdiens un dzērieni – jebkurai precei, kas tiek tirgota internetā, ir būtiska nozīme vizuālajam izskatam. Spēcīgi un kvalitatīvi attēli ir daļa no iepirkšanās pieredzes. Tāpēc priekšmetu fotografēšana ir rūpīgi jāizplāno.
Lūk, daži ieteikumi, ko vērts ņemt vērā saistībā ar produktu fotogrāfijām!
- Produktu fotogrāfijas izmērs
Mazi attēli bez iespējas pievilkt attēlu tuvumā nav efektīvi pārdošanā. Fotogrāfijām ir jābūt liela izmēra (vismaz 2000 pikseļiem garākajā malā), lai jūs varētu izmantot tālummaiņas funkciju un lai attēlus varētu izmantot visās tiešsaistes vietnēs, piemēram, Amazon, eBay u.c. Taču svarīgs moments ir arī pareizi izvēlēties produktu fotogrāfijas izmēru attiecīgajai interneta vietnei. Ja attēls būs par mazu vai par lielu, tad nepareizas kompresijas rezultātā, tas var izskatīties miglains.
- Tāluma maiņas funkcionalitāte
Ļoti svarīgi ir pievienot tālummaiņu jūsu interneta vietnē, lai potenciālie pircēji var pietuvināt produkta attēlu un redzēt nozīmīgākās detaļas, kuras viņus varētu interesēt. Tāpēc svarīgi, lai produkta fotogrāfijas izmērs būtu pietiekami liels un ar labu izšķirtspēju. Tieši tāpēc ar telefonu vai neprofesionālām kamerām uzņemti attēli nav derīgi laba rezultāta sasniegšanai.
- Ēnas priekšmetu fotogrāfijā
Ēnu izmantošana produktu fotoattēlos var gan palīdzēt un radīt vēl lieliskāku attēlu, gan arī var sabojāt produkta kopējo izskatu attēlā. Ar ēnu izmantošanu fotogrāfijās jābūt ļoti uzmanīgiem. Slikts apgaismojums var radīt neizteiksmīgas fotogrāfijas, bet labi apgaismota un smalki veidota ēna var pievienot dziļumu un izmēru fotografējamajai precei. Veidojot attēlos ēnas, var izmantot gan ēnu, kas radusies priekšmetu fotosesijas procesā izmantojot studijas zibspuldzes, gan arī digitāli tās pievienot pēcapstrādē. Visbiežāk produktu fotogrāfija tiek veidota bez ēnas, taču ir gadījumi, kad tiek taisīts arī atspīdums uz virsmas, kur novietots objekts.
- Fons priekšmetu fotosesijā
Tīrs, vienkāršs fons ir ļoti nozīmīgs, veidojot produktu fotogrāfijas interneta videi. Visbiežāk tiek izmantots balts fons, kas ļauj šos priekšmetu attēlus izmantot arī Amazon, eBay u.c. Ieteicams visiem produktiem izmantot vienotu fonu, kas rada papildus profesionalitāti uzņēmuma tēlam. Vēl kā variants ir iespējams, katram produktam uztaisīt reklāmas bildi (tā saucamo Hero shot), kam ir kāds krāsains vai dramatisks fons. Šādas fotogrāfijas labi noder reklāmrakstiem un publikācijām.
- Preču fotografēšanas leņķi
Jo vairāk attēlu izmantojat produktam, jo lielāka iespējamība, ka potenciālais pircējs šo preci iegādāsies. Parādiet preci no dažādiem leņķiem, lai potenciālajam pircējam rastos uzticība par preces kvalitāti un nerastos liekas šaubas vai jautājumi par to. Ja tā ir kāda prece ar svarīgām detaļām, tad arī tās ir nepieciešams izcelt no piemērota leņķa. Kvalitatīva produkta fotogrāfija = pārliecība par preces kvalitāti. Attiecīgi tas palielinās pārdošanas apjomu, jo mazāk pircēju ies meklēt šīs preces citos uzņēmumos.
- Krāsas preču fotogrāfijās
Pārliecinieties, ka priekšmetu fotografēšanā ir izmantota pareiza gaisma un tas palīdzēs iegūt pēc iespējas atbilstošāku krāsu precei, lai neradītu klientiem vilšanos, saņemot preci atšķirīgā krāsā. Ieteicams ir izmantot arī speciālas krāsu paletes un programmatūru, lai precīzāk iestatītu krāsas. Tas viennozīmīgi garantē mazāku iespēju, ka Jūsu prece tiks atgriezta atpakaļ. Tas īpaši svarīgi varētu būt tādām precēm kā apģērbs, mākslīgie mati u.c.
- Produkta bildes ar modeli, modeļa rokām.
Labs veids kā parādīt produkta funkcionalitāti, tā izmēru un likt tam būt personīgākam ir priekšmeta fotografēšana modeļa rokās vai kopā ar modeli. Šādas bildes lieliski dažādos galeriju kā arī palīdzēs izcelties starp konkurentiem, jo reti kurš izmanto šo vērtīgo paņēmienu lai izceltos. Produkts var tikt fotografēts kā rokās uz balta fona, perfekti to izceļot kā arī kādā sadzīviskā situācijā – telpās vai ārā.
Nobeigumā: Kad runa ir par spridzekļu atmīnēšanu, tad sapieris šķiet loģisks risinājums situācijas atrisināšanai. Tieši tā pat ir ar fotografēšanu – lai panāktu labāku rezultātu, ir vērts uzticēt produktu attēlu veidošanu profesionālam priekšmetu vai ēdienu fotogrāfam. Profesionāls fotogrāfs spēs gan kvalitatīvi veikt reklāmas fotosesiju, gan arī tiks galā ar bilžu pēcapstrādi, lai panāktu vislabāko rezultātu. Jūsu jaunie preču attēli palīdzēs piesaistīt potenciālo pircēju uzmanību un tādā veidā palielinās pārdošanas apjomu.
Ja vēlaties aplūkot kādas manas produktu fotogrāfijas spiediet TE
Ja Jums ir nepieciešama produktu fotosesija – droši sazinieties ar mani spiežot uz pogas zemāk!