Profesionāls produktu fotogrāfs

Profesionāli priekšmetu foto pakalpojumi
Profesionāls produktu fotogrāfs

Profesionāls produktu fotogrāfs. Fotogrāfijas bizness Latvijā ir viena no mītiem bagātākā nozare. Protams, ka pašai nozarei nedz arī tās pārstāvjiem tas par labu nenāk. Esot foto pakalpojumu darbības sfērā gandrīz dekādi man ir nācies saskarties ar visdažādākajām situācijām, absurdu attieksmi un stereotipiem. Par to tad mazliet iedziļinoties atsevišķās situācijās šeit aprakstīšu.

Komunikācija ar klientu.
Pārrunas ir liela daļa no šī biznesa. Kaut arī es kā profesionāls produktu fotogrāfs bieži mēdzu būt ieracies darbos, vienmēr ar klientiem cenšos sarunāties. Tieši sākotnējo sarunu laikā var vislabāk izrunāt projekta detaļas, vēlamo rezultātu un arī tādu jautājumu kā foto pakalpojuma cena. Es nevēlos būt visdārgākais fotogrāfs, bet arī savu darbu atdot kā dāvanu es nevaru. No paša sākuma es izklāstu notikumu gaitu un to, ka ir divas lietas, kas maksā naudu – pirmā ir fotografēšanas izmaksas, tehnika, studija, rekvizīti, otrā ir maksa par darbu personām, kas ir iesaistītas projektā. Ir grūti vienmēr pieturēties pie vienādas maksas par foto pakalpojumiem, it sevišķi, ja klienti ir dažādi un kādi no tiem vēl nav iekarojuši savu vietu tirgū.

Klientiem ir jāskatās uz visu reāli, ko viņi var atļauties par savu plānoto budžetu, kad esmu izstāstījis fotografēšanas iespējas un ar tām saistītos izdevumus. Bieži vien vēlamais ar reālo var nesakrist, tāpēc klientam ir vienmēr jāatstāj kādi brīvi līdzekļi šādiem gadījumiem. Maksa par foto pakalpojumiem nevar arī būt pārāk zema, lai varētu saglabāt konkurētspēju ar citiem fotogrāfiem un uzņēmumiem. Ļoti svarīgi klientiem ir saprast, ka ir būtiski izrunāt visas nianses un tā reizēm var nonākt pie kāda kompromisa.

Preču fotografēšana ir diezgan daudzpusīga foto nozare. Attiecīgi izdzirdot cenu par fotopakalpojumiem, kas sākotnēji šķiet “par lielu” nevajadzētu teikt uzreiz nē, bet gan iedziļināties esošajā situācijā, jo var gadīties, ka esiet sniedzis par maz informācijas fotogrāfam par Jums nepieciešamo rezultātu un reizēm arī cena ko izmaksās produktu fotografēšana var būt elastīgāka, labāk iepazīstoties ar darba uzdevumu.

Komunikācija ar fotogrāfu.
Daudzi, kas ir tikuši līdz šai rindiņai, iespējams, šobrīd ir izbrīnījušies, ka pieminu komunikāciju ar fotogrāfu, bet patiesība ir diezgan bēdīga, tāpēc nolēmu uzrakstīt dažas lietas ar ko nākas ikdienā bieži saskarties strādājot par produktu fotogrāfu Rīgā vai citur Latvijas pilsētās.

Viena no viskaitinošākajām lietām ir elementāru pieklājības normu nezināšana. Es kā profesionāls produktu fotogrāfs varu minēt piemēru – nu jau laikam varētu teikt, ka klasisku variantu. Klients uzraksta epastu, ka nepieciešams profesionāls produktu fotogrāfs ar jautājumiem cik maksā produktu foto vai kāda ir produktu fotografēšanas stundas likme. Attiecīgi saņemot epastu fotogrāfs sniedz atbildi uz jautājumiem, kas bieži vien ir diezgan izsmeļošas atbildes, kuru rakstīšanai tiek veltīts laiks, bet pēc tam potenciālais klients, epasta rakstītājs vienkārši pazūd neatbildot ne vārda. Ļoti nesmuka un nepieklājīga rīcība kā arī neproduktīva abām iesaistītajām pusēm.

Ja cilvēku, kas uzdevis jautājumus kaut kas neapmierina, normāli būtu to arī uzrakstīt. Ja pakalpojuma cena šķiet par augstu, tad tā vajadzētu arī pateikt, un tad vismaz var to izrunāt un saprast vai ir iespējamas kādas alternatīvas foto pakalpojumu veikšanā, piemēram, samazināt fotografējamo priekšmetu skaitu vai bilžu skaitu vienam priekšmetam, apstrādes daudzumu un tamlīdzīgas lietas. Cita lieta, protams, ja cilvēks nav gatavs investēt sava biznesa izaugsmē un neko īsti arī negrib uzlabot savā darbības sfērā. Tādā gadījumā vispirms vajadzētu izlemt, kas ir svarīgākais – rezultāts vai cena un attiecīgi arī darīt to uzreiz zināmu fotogrāfam.

Laba produktu fotogrāfija, kas pelna var būt zelta vērtē un atpelnīsies desmitkārtīgi vai pat vairāk. Ja tomēr rezultāts nav svarīgs un der tāds “ķap ļap” jeb ļoti vienkāršs rezultāts, bez īpašas apstrādes, lai tik būtu, tad arī to būtu labi apzināties un darīt zināmu potenciālajam fotogrāfam, jo visticamāk atsevišķos gadījumos var sarunāt arī tā un tas noteikti varētu samazināt pakalpojuma cenu.

Ir svarīgi saprast, ka darba izpildīšana ar dārgu foto tehniku nevar būt lēta, bet tā kā labas fotogrāfijas biznesam ir investīcija, kas palīdzes tam “augt” vai palielināt peļņu, tas ir ne mazāk svarīgi kā birojs labā vietā vai labi uzņēmuma darbinieki. Cienīsim viens otra laiku.

Noskaidrojiet par savu produktu fotografēšanu vai bilžu apstrādi spiežot uz pogas zemāk!

(Visited 76 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *